Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Teplota v bytě

Ti kdo nemusí bojovat s partnerem o každý stupínek na teploměru, nepochopí..Shodou okolností jsem zůstala dlouhodobě doma na nemocenské. Shodou okolností se to stalo teď na podzim, kdy začíná topná sezóna a u nás doma první sezóna s opravenými regulačními kohouty a měřáky na chodbě před bytem. Shodou těchto dvou okolností doma nastal boj o stupně. Nikoliv vítězů!

Celých 17 let jsme měli v bytě neregulovatelné teplo, uznávám až dost, takže jsem si zvykla i mimo letní sezónu alespoň doma odhazovat svršky a lebedit si v kraťáskách a tričku či šatičkách. Ne tak letos..Letos mi manžel sdělil, že celé ty roky trpěl a že jemu a synovi vyhovuje 21-22 stupňů maximálně. Moje tělesná pohoda bohužel na 22 stupních teprve začíná. 23,5 je pro moje domácí odhalování ideální. Tím ovšem trpí pohoda rodinná. Začíná kolečko "otevřené okno-vypnutý radiátor-přednáška o akumulaci tepla ve zdech bytu, přičemž radiátor nemá v tomto procesu téměř žádnou funkci-moje argumenty o léčení,celodenním polehávání a nízkém tlaku-odchod manžela do svého vychlazeného pokoje-zavírání okna-otevírání radiátoru-přednáška zapomenuta"(dle manžela nepochopena, proto ji uslyším znovu a znovu :-) ) Pohoda na teploměru vydrží do příchodu manžela do obýváku. Já otevírám internet, kde zjišťuji ideální teploty v bytě, abych měla spojence. Ovšem dočítám se pouze, že ideální teplota je 21-24 st.a vlastně, že je to velice individuální. Co však s tím, když spolu žijí individua dvě a více? Vydržím výše zmíněné kolečko celou topnou sezónu? Pořídím si teplé "jégrovo" prádlo nebo se pánové více obnaží? Může jeden stupeň zapříčinit větší názorovou neshodu než celá naše politická scéna? Teď jsem právě sama doma a akumuluji teplo nejen do stěn bytu, ale hlavně do svého těla, abych vydržela další přednášku o ideální teplotě v bytě.. :-) A jak to máte vy?

Autor: Jolana Vyhnálková | sobota 22.11.2014 17:57 | karma článku: 16,91 | přečteno: 1950x
  • Další články autora

Jolana Vyhnálková

Modré zóny

Již několik let mi komplikují život modré zóny v mém rodišti, v Praze 7..za běžných dnů se s tím nějak srovnám, ale teď..?

22.10.2020 v 11:25 | Karma: 18,40 | Přečteno: 423x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 2.

Začali jsme chodit na výcvik štěňat. Z Felisky se mezitím začala stávat dračí lady. To znamená asi toto..

3.9.2020 v 10:52 | Karma: 19,55 | Přečteno: 382x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 1.

..a pak štěněti narostou zuby! Ze dne na den, možná z hodiny na hodinu, možná okamžitě začne kousat úplně všechno.

2.9.2020 v 9:04 | Karma: 19,58 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem

Je to takové obyčejné téma, prostě se jedna rozhodla pořídit psa a sdílet s ním dalších x let společnou domácnost. Nepejskaři můžou kroutit hlavou, pejskaři asi pochopí..

1.9.2020 v 13:01 | Karma: 24,36 | Přečteno: 586x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Matky v MHD

Tak jsem zase jednou jela MHD, poprvé s naším štěnětem. To vesele koukalo z tašky a pozorovali jsme okolí..

12.8.2020 v 12:19 | Karma: 36,32 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Na Semaforu zelená :-)

Tak nějak nemyslím na uprchlíky, na politiku ani na spadlé letadlo..snad mi to ti, kdo nakouknou, prominou..

1.11.2015 v 13:27 | Karma: 11,61 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Není nemocnice jako nemocnice

Moje nedávné osobní zkušenosti a víkendové vyprávění mojí hodné tchyně, které říkám mamka, mne nutí dát to "na papír".

21.4.2015 v 20:35 | Karma: 30,45 | Přečteno: 1986x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Jak se nedívat na filmy..

Ráda se ve volném čase podívám na dobrý film. Dobrý film..ale co je vlastně dobrý film? Je zajímavé, že jiné radosti v životě jako je umění, víno, hudba.., dokážu zcela jednoduše rozlišit na líbí-nelíbí, chutná-nechutná. Ne tak film.

12.1.2015 v 22:02 | Karma: 14,31 | Přečteno: 829x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Že by nové podnikání?

Před chvílí jsem viděla v televizi reportáž se šťastným koncem.. ztracené štěně, vylepování inzerátů a prosba přes televizi s příslibem odměny. Pejsek se našel, odměna vyinkasována. Jako přes kopírák příběhu maminky mého kamaráda.

7.12.2014 v 20:06 | Karma: 16,16 | Přečteno: 907x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Likvidace snadno a rychle..

Asi to zná hodně lidí, ale já se nemůžu zbavit pocitu zklamání a smutku. Pracuji ve velkém výrobním podniku, kde skutečně lidi pracovali rádi a v podstatě byli hrdými zaměstnanci.

3.12.2014 v 13:05 | Karma: 27,33 | Přečteno: 1188x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Dobrá rada nad zlato..

Dnes jsem se dívala na Rozpaky Svatopluka Kuřátka a musela jsem se smát. Seriál mi totiž svojí koncepcí připomínal naši širší rodinu.

30.11.2014 v 14:01 | Karma: 7,80 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Potkala jsem Orwella

Jak jsem tak doma na nemocenské, můj syn mi přinesl knihu s tím, že si ji prostě MUSÍM přečíst. Otevřela jsem knížku "1984". Jsem teprve na začátku a už mne mrazí.

26.11.2014 v 20:57 | Karma: 25,46 | Přečteno: 1334x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Angličtina a já

Nejsem od přírody jazykově nadaná jako někteří přátelé. Tiše jim závidím. Nikdy jsem neměla angličtinu ve škole, moje generace se ještě kamarádila s azbukou. Nicméně se mi tento jazyk moc líbí, hodí se mi v práci a když se dokážu domluvit na cestách, je mi skvěle. Ovšem vládnu pouze jednoduchými větami a myslím, že mi cizinci chtějí spíše udělat radost a obsah sdělení pochopí z mého neverbálního projevu, kterým svůj mluvený výstup doprovázím.

24.11.2014 v 0:00 | Karma: 14,01 | Přečteno: 810x | Diskuse| Ostatní

Jolana Vyhnálková

Žehlení

Právě jsem, celá šťastná, dožehlila hromadu oblečení podobnou posvátnému Řípu.. Kdo nežehlil nebo žehlí rád, následující řádky nepochopí! Takhle nějak vypadá můj vztah k domácí činnosti zvané žehlení.

23.11.2014 v 11:08 | Karma: 9,31 | Přečteno: 478x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 921x
Jsem snad úplně normální žena s občas bláznivými nápady..