Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Žehlení

Právě jsem, celá šťastná, dožehlila hromadu oblečení podobnou posvátnému Řípu.. Kdo nežehlil nebo žehlí rád, následující řádky nepochopí! Takhle nějak vypadá můj vztah k domácí činnosti zvané žehlení.

Několik dní před vlastním aktem chodím okolo koše s vypraným prádlem a spokojeně sleduji, jak čistého prádla přibývá. Peru totiž ráda. Nežehlím a zdůvodňuji si to tak, že to nemá cenu, protože by další den byla hromádka nová. Je to čas vyčkávání. Při totálním vyprázdnění koše s prádlem špinavým obvykle znervózním.. přichází čas mého zápasu s žehličkou a sama se sebou! Jeden večer nemám čas, druhý jsem doopravdy, ale doopravdy unavená, třetí večer nemám vhodný film jako kulisu a pak to přijde! Už fakt MUSÍM! Kapacita košíku již nestačí a prosby o to a tamto tričko se stávají naléhavějšími. Zhluboka se nadechnu a: rozložím si prkno, připravím žehličku a přinesu (asi natřikrát) nahromaděné prádlo naší pětičlenné rodiny. No a to pro ten den stačí :-) Po očku se na sebe s hromadou díváme a prkno se radostně vzpíná, že bude k užitku. To si užíváme další dva dny. Pak už se méně radostně začne vzpínat rodina, které dochází trička ve skříni. Den D je tady! Uvařím si velkou, silnou kávu a připravím dvě DVD. Dvě mi obvykle časově vystačí. Zapínám žehličku a jedu..tričko po tričku, košile a kalhoty a při všech těch jednotvárných automatických pohybech myslím ze začátku jen na to, co je čí, abych kladla vyžehleniny na správnou hromádku. Po očku sleduji film, nejčastěji o lásce (to se mi k žehlení osvědčilo nejlépe, hlavně nic hlubokého, abych se nesoustředila na děj a nepropálila díru do oblíbeného trička. Jenže po chvilce mi to nedá a hlavou mi začínají kolovat moje vlastní myšlenky..o životě a lásce a kam se chci určitě podívat a co chci ještě zažít.. Než dojedu od rukávu k límečku několikrát změním názor, lokalitu i hrdinu, k tomu mi napomůže i děj filmu, který se mi neustále míchá do představ. A najednou je káva u dna, u filmu i v mé hlavě běží titulky vyjmenovávající všechny, kdo se podílel a hurá!.. Okolo mne se tyčí úhledné, voňavé, ještě teplé komínky vyžehleného prádla. Můj boj je vítězně dobojován! Uklízím prkno, oblečení, žehličku, někdy i sny.. A jak tak procházím s naivním pocitem vítěze koupelnou, nakouknu (já hloupá, bláhová) do koše se špinavým prádlem. Leží tam! Nesměle se na dně krčí první špinavé tričko. A všechno začíná znovu..jako v životě.

Autor: Jolana Vyhnálková | neděle 23.11.2014 11:08 | karma článku: 9,31 | přečteno: 478x
  • Další články autora

Jolana Vyhnálková

Modré zóny

Již několik let mi komplikují život modré zóny v mém rodišti, v Praze 7..za běžných dnů se s tím nějak srovnám, ale teď..?

22.10.2020 v 11:25 | Karma: 18,40 | Přečteno: 423x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 2.

Začali jsme chodit na výcvik štěňat. Z Felisky se mezitím začala stávat dračí lady. To znamená asi toto..

3.9.2020 v 10:52 | Karma: 19,55 | Přečteno: 382x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 1.

..a pak štěněti narostou zuby! Ze dne na den, možná z hodiny na hodinu, možná okamžitě začne kousat úplně všechno.

2.9.2020 v 9:04 | Karma: 19,58 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem

Je to takové obyčejné téma, prostě se jedna rozhodla pořídit psa a sdílet s ním dalších x let společnou domácnost. Nepejskaři můžou kroutit hlavou, pejskaři asi pochopí..

1.9.2020 v 13:01 | Karma: 24,36 | Přečteno: 586x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Matky v MHD

Tak jsem zase jednou jela MHD, poprvé s naším štěnětem. To vesele koukalo z tašky a pozorovali jsme okolí..

12.8.2020 v 12:19 | Karma: 36,32 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 921x
Jsem snad úplně normální žena s občas bláznivými nápady..