Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Potkala jsem Orwella

Jak jsem tak doma na nemocenské, můj syn mi přinesl knihu s tím, že si ji prostě MUSÍM přečíst. Otevřela jsem knížku "1984". Jsem teprve na začátku a už mne mrazí.

Ano, román možná připomíná časy minulé, ale obávám se, že nejen minulé..! Orwell popisuje svět absolutní totality, kterou živí udržovací války tří kontinentálních mocností. Společnost je pod nadvládou Strany a vlastní myšlení je krutě potlačováno a trestáno. Jedním z nejdůležitějších je Ministerstvo pravdy, které manipuluje s minulostí i současností. Nechává upravovat dokumenty a přepisovat články tak, aby vše bylo stále platné. Aby nikdo nezaznamenal chybu v minulosti "Velkého bratra". Ten má totiž absolutní pravdu. Pomocí Ministerstva pravdy a médií manipuluje s obyvatelstvem. Z nepřátel v probíhajících bojích se stávají spojenci, ze spojenců nepřátelé a nikdo již neví kdo je kdo. Lidé podléhají takovému nátlaku, že bez přemýšlení věří všemu co jim média servírují. Nemohu se zbavit dojmu, že jsem manipulována i já.. Protože na co si nemůžeme sáhnout a u čeho nemůžeme být, tam nezbývá než věřit. Ale komu? Čemu? A tam je prostor pro současná "Ministerstva pravdy". „Kdo ovládá minulost, ovládá budoucnost, a kdo ovládá přítomnost, ovládá minulost“ (George Orwell) Jdu číst dál.. a musím říct, že jsem Orwella potkala v době, kdy se zabývám myšlenkami, které naprosto prorocky popisuje ve své knize. Před dvaceti lety bych si ještě možná řekla, že toto se již nemůže stát. Dnes si vůbec nejsem jistá.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jolana Vyhnálková | středa 26.11.2014 20:57 | karma článku: 25,46 | přečteno: 1334x
  • Další články autora

Jolana Vyhnálková

Modré zóny

Již několik let mi komplikují život modré zóny v mém rodišti, v Praze 7..za běžných dnů se s tím nějak srovnám, ale teď..?

22.10.2020 v 11:25 | Karma: 18,40 | Přečteno: 423x | Diskuse| Praha a střední Čechy

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 2.

Začali jsme chodit na výcvik štěňat. Z Felisky se mezitím začala stávat dračí lady. To znamená asi toto..

3.9.2020 v 10:52 | Karma: 19,55 | Přečteno: 382x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem 1.

..a pak štěněti narostou zuby! Ze dne na den, možná z hodiny na hodinu, možná okamžitě začne kousat úplně všechno.

2.9.2020 v 9:04 | Karma: 19,58 | Přečteno: 401x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Můj život se psem

Je to takové obyčejné téma, prostě se jedna rozhodla pořídit psa a sdílet s ním dalších x let společnou domácnost. Nepejskaři můžou kroutit hlavou, pejskaři asi pochopí..

1.9.2020 v 13:01 | Karma: 24,36 | Přečteno: 586x | Diskuse| Osobní

Jolana Vyhnálková

Matky v MHD

Tak jsem zase jednou jela MHD, poprvé s naším štěnětem. To vesele koukalo z tašky a pozorovali jsme okolí..

12.8.2020 v 12:19 | Karma: 36,32 | Přečteno: 1627x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

ANALÝZA: Smutný Den nezávislosti Izraele. Ve válce, opuštěn a rozhlodáván zevnitř

15. května 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli „Měli bychom to oslavit. Určitě půjdu na hřbitov s kyticí květin a každému padlému dám na hrob...

Česká stopa zatčených oligarchů vede nejspíš k luxusním bytům v Praze

15. května 2024

Premium Ukrajina by mohla poprvé usilovat o zablokování nemovitostí, které její občan vlastní v Praze. Jak...

„Podívejte, vychází Země!“ Fotografie z Apolla 8 změnila lidstvu pohled na svět

15. května 2024

Seriál Země jako nádherné a životem překypující umělecké dílo uprostřed nicoty. Přesně tak zachytili naši...

  • Počet článků 15
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 921x
Jsem snad úplně normální žena s občas bláznivými nápady..